Vad händer?

Vi alla handskas med någon sorts smärta varenda dag, allt från smärta i magen till smärta av att någon sårat en. 

Vad har hänt med vårt samhälle egentligen? Är ingenting på riktigt längre? Jag blir skrämd.

Människor mobbar varandra i skolor för att dom inte har dom rätta kläderna, eller bor mitt i stan. Människor påstår att dom alltid kommer finnas där för en. Men rätt som det är så gör dom inte det. Allt är som en tävling, och tävlingen handlar om att ha högst high scores på olika spel i grundskolan. Samt att ha mest status. Är det verkligen viktigt, att spendera all tid på att tänka på hur andra ser dig, och hur du blir mest populär? NEJ!!

Det handlar om att skapa en framtid, ett jobb, en familj, och riktiga vänner. Att sitta framför datorn varenda dag och spela samma spel hela nätterna för att få högre high score än personerna i din klass är inte en framtid.

Betyder inte ordet bästa vän eller ordet vän någonting längre? Är det något man bara slänger ut sig bara för att? En bästa vän är någon som du inte kan leva utan, någon som gör dina dagar till dom bättre. En bästa vän kommer aldrig någonsin göra något för att såra dig. Att vara bästa vänner handlar inte om att prata varenda dag, utan det handlar om att veta att om du behöver dom så finns dom där.

Att vara bästa vänner handlar inte heller om att umgås varenda dag i ett år, och sen helt plötsligt tröttna på varann. Och sen aldrig prata igen.En bästa vän tröttnar du aldrig på. Det är inte en vän som du har träffat för att känna en liten stund, en bästa vän är något som håller. 

Människor snackar så jävla mycket skit så det är helt sjukt, och jag blir så himla trött på att höra hur folk behandlar varann. Tänk efter! 

Att ständigt se och höra om mobbning och våldtäkter gör mig illamående. Har människor ingen gräns? 

Jag skäms för sådana människor, och jag hoppas att dom en gång för alla ångrar sig. Ni människors som beter er så. Ni förstör människors liv, ni förstör deras kroppar och vardag. Folk som ni är inte ens värda tiden som folk lägger ner på er. Utan jag lider bara med dom människorna som faktiskt blivit mobbade, som ständigt går runt med ont i magen eller som till exempel tar livet av sig. 

Jag blir skrämd av att se vart vårt samhälle är på väg. Som Kristian Gidlund sa innan han lämnade oss, ''Jag ser hur landet som jag har vuxit upp i har förvandlats till en boxare utan självförtroende''

 Vad är det för fel på människors beteende? Ser ni inte vad ni håller på med? Det jag ser nu gör så att jag aldrig vill skaffa barn, jag vill aldrig att mina barn ska växa upp på det sättet som det är nu. Alla är jämlika, visst är det så? Jag vet inte hur många gånger jag hört olika ''högre'' personer säga det.Men ändå så går dom inte efter det. Det är bara en lögn dom slänger ur sig för att minska pressen. Pinsamt rent ut sagt.

 Allt annat än att behandla människor med respekt och kärlek är det vi gör.

Vår värld är på väg mot ett helvete.




Kom ihåg mig?