När sötsuget träder fram

Jag som oftast är on-the-go behöver alltid lite extra energi att fylla på med, så jag brukar ha med mig en vattenflaska, banan eller någonting annat. Annars blir det lätt så att man köper något onyttigt såsom godis, och då får man ju bara sockerkick efter ett tag så det är inte att rekommendera!
Godis ska vara gott och något man njuter av, inte något man tar bara för att bli pigg. Då är dessa alternativ mycket bättre! Tipsar även om lite gott nyttigt snacks man kan fixa hemma :)
 
Proteinbar! De finns så många alternativ man TROR är bra men som innehåller en massa socker ändå, men dessa två har bra näringsinnehåll så de brukar jag köra på. Otroligt goda också!
 

Mugcakes! När man är sugen på något mer åt bakverkshållet men ändå vill hålla det nyttigt :) Hittade ett grymt recept från http://bakasockerfritt.se/! Detta blir min frukost imorgon, hihi. ( tvingar mamma att baka hahah)
 1 ägg
1 mmogen (ganska liten) banan
½ dl hasselnötmjöl
1 msk kakao
1 msk kokosmjöl
1 1/3 msk sötströ
1 krm vaniljpulver
-
1 tsk bakpulverMosa banan och blanda i resterande ingredienser. Rör noga. Smörj en kopp och fördela i smeten. Värm i mikro i ca 2 minuter.
Vi hörs imorgon!! 
 



Kom ihåg mig?