Im out

På den senaste tiden eller ska man kanske säga senaste året har sociala medier varit överfyllda med hets kring träning, lchfmat, bantning. Ja allt som har med viktminskning att göra.

Jag har alltid varit en “stor tjej” med breda axlar och höfter. Jag är 175cm lång idag och det hade varit sjukt om jag vägde 49kg. Jag hade sett hemsk ut! Nu vet jag inte vad jag väger just för att jag SKITER I! Sålänge jag är nöjd med vad jag ser i spegeln så skiter jag fullständigt inom vågen står på 200kg!!!

Jag kan erkänna att jag själv vart inne på detta med att träna dagligen och äta en shejk ( eller ingeting) till middag som man får kväljningar av att svälja ner. Men varför gör man det egentligen? Jag är ganska nöjd med hur jag ser ut men självklart har man några extra kilon här och där som man vill ha bort. Men det jag vill komma fram till är att denna hetsen som uppstått är sinnessjuk!

Det är såklart bra att hålla igång kroppen och röra på sig men just nu ska ALLA se ut som fitness människor, det stör mig!

Allt ska instagrammas, allt ska facebookas osv. Folk måste förstå att det är okej att se ut hur man vill. Vill du vara tränad och ha magrutor, ha det! Vill du vara smällfet och ha celluliter ha det! Så länge du själv är nöjd med det!

Anledningen till att jag tar upp detta är för att jag ser små 11åringar som lägger upp på ask och insta o ba * Måste gå ner i vikt och få en plattmage till beach 2014' KILLAR GILLAR KURVOR (dem flesta, nu talar jag bara för mig själv)!!!! Det är bara att inse. I Sverige kan man jiddra med någon kille som inte har ett ord att säga och då säger han “käften tjockis”… Så pinsamt och brist på ordförråd om ni frågar mig!

JAG VILL INTE VARA SMAL! Jag tycker personligen inte att det är snyggt att vara Size 0 och jag älskar att ha en stor rumpa, bröst och lite att ta i eller om kan jag ens kan säga så utan att få vidriga kommentarer`?..l!!

Jag har aldrig varit med om att någon kritiserat min kropp i ett annat land än Sverige och det säger bara en sak. VI SVENSKAR MÅSTE SLUTA MED DETTA SJUKA IDEAL SOM ÄR INBRÄNT I FOLKS HJÄRNOR!

När 11-12 åringar lägger ut bilder och skriver på ask och mår dåligt för att de har en cellulit då har det fan gått för långt!!!

Med detta menar jag inte att man inte ska aktivera sin kropp men man behöver fan inte överdriva!

Eller har jag fel? Va tycker ni?

 

Im out

 

"Killar gillar kurvor"? Va? Är det killarna vi ska va snygga inför? Jaha. Dessutom - heteronormativiteten??? Jag trodde vi skulle vars snygga inför sig själva, och må bra. Inte för vad killarna gillar. Men annars har du väl rätt

Svar: Hej fina du! Skönt att du inte är anonym! Jo nu är det såhär att jag också är feminist och det här inlägget var absolut inget menat till ALLA i hela världen/Sverige. Utan dethär var MIN åsikt om mig själv och vad JAG tror. Inte meningen att du skulle bli irriterad eller något. Kram
Hanan Hachana

Sen är det inte bara sverige.

Svar: Sen är det såhär att detta är MIN blogg. Så jag kan skriva vad jag egentligen vill utan att folk ska kommentera saker. Min blogg mina åsikter. Men väldigt bra av dig att vara icke anonym. Modigt av dig. Tummen upp. Kram
Hanan Hachana

Jag sa aldrig emot dig ville bara påpeka. Kram




Kom ihåg mig?